Wednesday, January 5, 2011

Just Another Year


Kalau rasa gambar diatas cantik, sila klik sini


Bye, bye 2010. Miss you so much! haha..

Assalamualaikum 2011. Walaupun ini sudah hari kelima 2011. Tak kisahlah. 2010 berakhir tanpa disedari. Memang tak sedar 2010 dah habis. As you know 2010 is most important year in my life. Yeah, SPM! SPM dah habis about a month dah. Sedih. Sedih. Bukan sebab SPM tapi sebab dah tak payah pergi sekolah. Ok, I admit sebelum SPM bukan main lagi cakap 'Bila nak habis sekolah ni' and 'Boringnya tiap-tiap hari pergi sekolah' and 'Sekolah ni entah ape-ape'.

But now, I realised that I really miss every moments I had during school time. Except for the bad memories. Tiada kawan. Tiada guru. Tiada kelas. Tiada suasana persekolahan. Itu hidup saya sekarang. Cuba gambarkan hidup saya dalam satu word. BORING!. Yes, you are right! Budak kecik nama Ihsan suka guna perkataan 'boring'. Sikit-sikit boring.

Selepas sekolah macam-macam bende saya rancang nak buat. Paling penting ialah driving license. But you know what, until now I still can't go to the place called BITARA since tersangkut dekat Putrajaya ni. Asyik tersangkut kat sini. Macam-macam tak boleh buat. Buku-buku pinjam daripada cikgu belum pulangkan lagi, NILAM terus tak buat dan macam-macam lagi. Seriously, I want to go home and settle everything. But I can't. Kadang-kadang apa yang kita rancang takkan menjadi. Jadilah stress macam saya. Tipulah stress. Relax kut duduk umah Putrajaya ni. Relax serelaxnya. Orang lain sibuk pergi belajar memandu, kerja, settle urusan sekolah tapi saya?. Duduk umah goyang kaki sudah.

Shopping,eh salah window shopping at most time, jaga anak sedara and duduk mengadap City Ville dekat Facebook. City Ville dah jadi rutin hidup sekarang. Senangnya nak jadi Mayor. Tipu betul game ini. Melalaikan adalah.

Itu hidup saya sekarang. Hidup anda bagaimana pula? Semoga lebih bermakna. Dan selamat meraikan tahun dengan azam baru.

Tata!
Wassalam

p.s. Saya tak pikir pun lagi apa azam baru, haha..

No comments:

Post a Comment