Monday, December 20, 2010

Life after SPM

This is life.

Sehari selepas SPM, terus travel ke KL. Semua pasal kakak saya nak balik umah dia kat Putrajaya. The next day pulak pergi JB coz ada wedding sepupu. Dan penat selepas SPM pn belum abis. penat tau SPM. Last Wednesday, naik KL balik. Penat! Exhausted! Nasib baik kat JB dapat pi shopping with mama. Shopping best!

Sekarang kan musim Krismas, so all shopping mall kat Malaysia ni gila-gila tengah sale and you can see Christmas decorations everywhere.

And what made me so suprised to see so many Muslim kerumung Santa Claus yang kurus keding yang tengah bagi gula-gula. Tak faham aku. Why Muslim need to be so excited about that Santa Claus?. Tu apa saya nampak masa pi Alamanda. Putrajaya kan majoriti orang Melayu, tapi sambutan Krismas kat Alamanda tetap meriah. Ya, I admit that I suka tengok pokok Krismas kat tengah-tengah shopping mall. Even kat Aeon Bukit Indah, JB, saya memang tertarik dengan pokok Krismas yang dibuat daripada botol-botol mineral. So creative!

But saya bukannya over pun. Just suka-suka. Stop talking about Christmas. Let's talk about Aisyah. My sweet, honey, darling, and naughty niece. Budak kecik umur 2 tahun ni suka cakar-cakar muka orang sesuka hati. Bila orang marah, dia buat muka comel. Gerenti cair tengok muka comel. But saya selalu marah dia. Sekarang pun dia tengah sibuk tekan keypad ni.

Now I'm in Terengganu. This house I called home. And nenek dan tokki angkut Aisyah balik Terengganu sekali. Without ummi and abi. Will she survive?. Yes, she's really tough girl. She didn't cry even tough without ummi. Whenever she misses her ummi, we will skype with her ummi.

Pagi ni, budak kecik ini mintak duit kononnya nak beli kereta. So tokki pun bawak dia pergi beli dekat bandaraya Kuala Terengganu. Saya dah lama tak pergi bandar sebab SPM. Masa kat bandar, ada kedai baru. Kalau kamu bukan orang Terengganu, kamu mesti tak kenal walaupun saya mention nama kedai ni. Namanya Xiri Kiddy House. Comel. Dari luar, terang-terang nampak warna pink. Semua pasal newborn sampai budak-budak ada dijual dekat kedai ini. Harga pun boleh tahan jugak mahal. Tapi sebab semua macam lengkap, saya suka.

Dekat Xiri Kiddy House, kitorang beli kereta mainan, berus gigi budak Aisyah. Banyak baju comel-comel dekat kedai tu. Mama kata lain kali kita datang lagi.

Hohohoho (macam Santa Claus).
Penatlah nak taip panjang-panjang, so saya stop dulu, ye.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment